torsdag 2 februari 2012

Brills

Var hos optikern och kollade synen idag och beställde två par nya glasögon.
Det behövdes verkligen.
Dock kan jag numer gå under kategori tant då det blev progressivt.
Jag gick till smarteyes denna gång och personalen var supertrevlig och jag hittade två par bågar.
ett par gröna och ett par röda.


Igår var jag och gjorde tuberkulinprov och i morgon ska jag läsa av det och se om jag behöver vaccineras eller inte.

Jag har även bokat en läkartid för att få plocka bort den stora obehagliga trådknuten som plågar min navel efter bråckoperationen.
All tråd skulle lösa upp sig själv men någonstans har det ju tydligen gått snett. Som vanligt då när det gäller mig.

I morgon ska vi påbörja rapportskrivning och jag har suttit som besatt och letat artiklar i olika databaser.

Det är snorkallt och jag längtar efter våren och sommaren.

Nu ska jag samla mina krafter och hämta mina barn. Sen åka till reagatan och lämna av älskade gammelpärlan och käka lite körv mä brö, dä gött dä!

Inga kommentarer: